Australië deel 13 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jaap Scheper - WaarBenJij.nu Australië deel 13 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jaap Scheper - WaarBenJij.nu

Door: Jaap Scheper

Blijf op de hoogte en volg Jaap

24 Augustus 2022 | Australië, Brisbane

Zondag 21 augustus t/m woensdag 24 augustus

Het is al onze laatste week. We hebben geen bijzondere plannen meer gemaakt. Voor ons is het nog lekker even van elkaar genieten en van de prachtige omgeving aan zee. Bij Marchien begint het te kriebelen. Ze is zich voor de school aan het inlezen, want maandag moet ze weer beginnen. Weinig tijd om bij te komen. Zaterdag in de namiddag hopen we thuis te zijn, dus zondag is de enige dag om te jetlag enigszins weg te werken. Het is niet anders. Verder is de vlucht best weer spannend en vooral het afscheid nemen van Jordy, Ellie en Draper is emotioneel.

Het opstaan zondag was een beetje onwerkelijk. Veel meegemaakt in een paar dagen in een heel andere omgeving en zo opeens weer in je eigen bed aan de Sunshine Coast.Lekker rustig wakker geworden, ontbijtje op bed en zo opeens Ellie met haar telefoon. Jordy had weer pech met de shuttlebus. Hij moest voor enkele dagen naar Melbourne. Hij zou vertrekken vanaf Brisbane AirPort. Weer liet de bus de passagiers in de steek. Ze moesten wachten op een andere bus. Hierdoor zou Jordy zijn vlucht missen. Hij was het even helemaal zat en vroeg of ik hem op wilde halen uit Brisbane. Hij kon op dat moment niemand van de organisatie bereiken. Er waren meer dingen verkeerd gegaan. Ik zei dat ik hem wel op wilde halen. Moest eerst nog ontbijten en het is ruim een uur rijden. Na een 20 minuten weer Jordy aan de telefoon. Hij had iemand van het bedrijf aan de telefoon gehad en hij kon nog de vlucht van 12 uur nemen. Hij kreeg dan dubbel betaald. Hij was hiermee akkoord gegaan en ik hoefde dus niet te komen. Dat speet mij niet, moet ik eerlijk zeggen. Ik lag nog zo lekker met Marchientje.

Er stond ons een klusje te wachten. De Toyota zag er niet uit. Veel zand, vooral aan de onderkant. Ik had een carwash opgezocht, maar toen de wasbeurt 40 dollar bleek te kosten, bedacht ik mij niet langer. Mouwen opgestroopt, zwembroek aan, hogedrukspuit aangesloten en samen met Marchien, die een emmer sop had klaargemaakt, aan de klus begonnen. De halve Veluwe kwam onder de auto vandaan. Op mijn knieën de auto aan de onderkant zo goed mogelijk zandvrij gemaakt. De bovenkant in de zeepsop, geboend en afgespoten en van binnen de stofzuiger er door. Onherkenbaar! Daarna heb ik met de hogedrukspuit het plein achter nog even schoongespoten en opgeruimd. Waar ouders niet goed voor zijn.

Jordy werd met de bus vanaf een parkeerplaats elders opgehaald. Hij zou dinsdagavond bij huis afgezet worden. Zijn auto moest dus nog opgehaald worden. Samen met Ellie en Marchien zijn we naar de parkeerplaats gereden en Ellie is met Jordy’s auto teruggereden.

Maandag zijn met z’n tweeën nog naar het prachtige strand van Caloundra gegaan. Dit ligt zo’n 25 km verderop. Geluncht in een beachclub en daar lekker nog aan het strand in de zon gezeten. We moesten om 16.00 terug zijn, want Ellie had een afspraak met de dokter/verloskundige en Marchien mocht mee. Ze konden samen naar de hartslag van de baby luisteren. Marchien heeft het opgenomen en zo kon ze het mij en Jordy later laten horen. De arts zei dat alles goed was en dat onze kleindochter een sterke hartslag had. Ellie heeft maar niet verteld dat ze naar Fraser Island was geweest.

Dinsdag lekker rondgelummeld. Het was mooi weer dus weer even naar het strand. Jordy kwam ‘s avonds laat weer thuis. Weer geklooi met de shuttle. Jordy zou met de bus van half 8 teruggebracht worden. Toen hij het vliegveld af wilde gaan om bij de halte te komen, was er een storing met de deur. Toen deze verholpen was, kwam hij om twee minuten over half acht bij de bushalte, waar de bus al vertrokken was. Moest hij weer een uur wachten. Om er de rambam van te krijgen en dan moet je nog maar afwachten of je als eerste of als laatste naar huis gebracht wordt. Jordy wil met zijn werkgever overleggen of hij in het vervolg niet met zijn eigen auto naar het vliegveld kan. Hij is dan van niemand afhankelijk. Hij was om kwart over 11 thuis.

De woensdag had een onverwachte wending. Ik kwam Ellie opeens tegen. Ze had die nacht bijna niet geslapen en door het gedoe met Jordy erbij was ze zo moe dat ze haar werk had afgezegd. Even lekker bijkomen. Ze maakt ook erg lange dagen. Iedere dag een uur naar Brisbane en weer een uur terug en vaak op een drukke weg na een intensieve dag lesgeven en dan nog zwanger ook in een vergevorderd stadium.

Jordy is op donderdag 25 augustus jarig. Dat wilden we nog graag hier met hen vieren. Marchien is weer aan de monchoutaart begonnen en we hebben deze middag twee cijferkaarsjes gekocht, de 3 en de 1. De jongste Scheper wordt 31 en als alles goed gaat, is hij voor de laatste keer de jongste Scheper. Nora Scheper zal hem dan aflossen.

• 24 Augustus 2022 - 13:35

Minie Peters:

Wat hebben jullie veel meegemaakt. Het afscheid zal jullie zwaar vallen denk ik. Ze zitten in jullie hart. Zal moeilijk zijn het oude leven op te pakken hé? Goeie reis terug! Liefs van ons.

• 24 Augustus 2022 - 21:05

Marysia Meeusen:

Prachtige reis hebben jullie gemaakt, om nooit te vergeten. Geboorte van Noor in het vooruitzicht, spannend.
    Opgepast met het auto rijden in het thuisland, rechts rijden gaat in het begin problemen geven.
    Goede reis terug naar Nederland

• 24 Augustus 2022 - 22:16

Harm En Annie:

Prachtige reis, veel gezien en meegemaakt, mooie herinneringen, maar ook emotie, de vriendin van Jordy leren kennen en de zwangerschap van jullie kleinkind meegemaakt. En nu weer afscheid nemen en achter laten van dit nieuwe gezinnetje. Maar zo te lezen hebben ze het naar hun zin en zijn ze gelukkig daar! En dat is heel belangrijk! Goede reis terug!!!

• 25 Augustus 2022 - 21:01

Goos En Hetty:

Veel gezien en beleefd hebben jullie, prachtig.
    Het afscheid zal niet makkelijk zijn.
    Jullie kleindochter kunnen horen bij de verloskundige.
    Wat een belevenis, prachtige omgeving.
    Hele goede terug reis, dikke knuffels voor jullie van ons
    Groet Goos en Hetty